Schema-circuitului-electric_M-1

Conectarea corectă a cablajului electric al unui motobloc

Conectarea corectă a cablajului electric al unui motobloc.

Mulți proprietari de tractori diesel se confruntă cu problema cablajului incorect, chiar și în momentul achiziției.
Vânzătorii simplifică adesea schema de conectare: farul este conectat direct la ieșirile generatorului. Lumina funcționează, dar bateria nu se încarcă. După 2-4 luni, bateria se defectează, demarorul nu mai funcționează, iar proprietarii dau vina pe calitatea bateriei. De fapt, cauza este o conexiune incorectă.

O schemă de conectare corectă pentru un tractor este cheia unei funcționări fiabile. Aceasta asigură:

Încărcarea corectă a bateriei;
Funcționarea corectă a demarorului;
Iluminare normală;
Sarcină redusă a generatorului.

În acest articol, vom discuta despre cum să conectați corect cablajul unui tractor diesel pentru a evita problemele și a prelungi durata de viață a bateriei.

Principalele elemente ale schemei de conectare:

Bateria este sursa de alimentare.
Întrerupătorul de alimentare pornește și oprește alimentarea.
Ampermetru – indică nivelul de încărcare al bateriei și protejează circuitul.
Comutator de aprindere – trei poziții: „oprit”, „funcționare” (I-II), „pornire motor” (I-III).
Releul de pornire și releul solenoidului – asigură pornirea.
Generatorul și regulatorul de tensiune sunt responsabile pentru reîncărcarea bateriei.
Far – conectat printr-un comutator separat.

Schema de cablare:

1. Cablul pozitiv al bateriei → la comutatorul de alimentare.

2. De la al doilea terminal al comutatorului:
fir gros → la releul solenoidului de pornire;
al doilea fir → la terminalul „-” al ampermetrului.

3. De la terminalul „+” al ampermetrului:
fir → la comutatorul releului de pornire;
un alt fir → la terminalul „I” al comutatorului de aprindere.

4. Releul de pornire:
un contact merge la bobina releului solenoidului;
al doilea contact merge la terminalul „III” al comutatorului de aprindere.

5. Generator:
Două fire galbene (AC) → la regulatorul de tensiune;
Ieșire regulator (DC +12V) → la terminalul „II” al comutatorului de aprindere.
6. Far:
Conectat de la borna „+” a bateriei prin comutator → la masă („-„).

Cum funcționează circuitul:

Când comutatorul este oprit, toate circuitele sunt deschise.
În poziția „funcționare” (I-II), instrumentele sunt alimentate cu energie, iar bateria este încărcată de generator.
În poziția „pornire motor” (I-III), circuitul demarorului este închis, iar releul solenoidului demarorului se cuplează.
După pornire, cheia revine în a doua poziție (I-II), iar bateria continuă să se încarce.

Concluzie:

Conectarea corectă a cablajului electric al unui tractor diesel nu necesită cunoștințe inginerești. Pur și simplu urmați schema: baterie, comutator de aprindere, demaror, regulator de tensiune și far. Acest lucru va asigura o pornire stabilă, o durată lungă de viață a bateriei și funcționarea corectă a întregului sistem electric al tractorului.

author avatar
Бунурь Бунурь
share post: