Fum_Alb_Motobloc

De ce emite motoblocul diezel fum negru: principalele motive

Fumul alb din țeava de eșapament a unui tractor diesel este o problemă frecventă. De obicei, este un semn că lichidul de răcire pătrunde în camera de ardere. Cu toate acestea, există și alte cauze. Este important să identificați rapid sursa fumului și să o eliminați pentru a evita deteriorarea motorului.

Principalele cauze ale fumului alb:

1. Pătrunderea lichidului de răcire:

  • Combustie cu antigel. Dacă nivelul lichidului de răcire scade, acesta poate pătrunde în cilindri. Acest lucru este adesea cauzat de o garnitură de chiulasă arsă sau de o fisură în bloc.
  • Garnitură de chiulasă deteriorată. Antigelul se scurge prin ea în cilindri și arde, producând fum alb.
  • Supraîncălzirea motorului. Când este supraîncălzită, garnitura poate exploda, permițând lichidului de răcire să pătrundă în motor.

2. Umiditate sau apă în sistem:

  • Condens după staționare. Dacă tractorul a stat mult timp în staționare sau a funcționat pe vreme rece, umiditatea se acumulează în sistemul de evacuare. La pornire, această umiditate se transformă în vapori albi.
  • Combustibil prost. Dacă motorina conține apă sau alte impurități, apare fum alb în timpul arderii.

3. Probleme de alimentare cu combustibil:

  • Injectoare defecte. Injectoarele uzate atomizează slab combustibilul. Combustibilul nu arde complet, provocând fum.
  • Injecție târzie. Când combustibilul este injectat prea târziu, acesta nu are timp să ardă.
  • Filtru înfundat. Un filtru de combustibil murdar reduce presiunea, iar arderea este perturbată.

4. Alte cauze:

  • Uzura motorului. Când compresia scade, combustibilul nu arde complet, ceea ce face ca motorul să scoată fum.
  • Prea mult ulei. Prea mult ulei poate provoca pătrunderea vaporilor în camera de ardere. Apoi apare fum alb gros.

Ce trebuie să faceți dacă tractorul dumneavoastră emite fum alb

  • Verificați lichidul de răcire. Nivelul nu ar trebui să scadă. Dacă vedeți ulei în antigel, acesta este un semn de avertizare.
  • Verificați uleiul. Nu ar trebui să fie tulbure sau contaminat. Nivelul ar trebui să fie normal.
  • Verificați filtrul de combustibil. Dacă este murdar, înlocuiți-l.
  • Inspectați motorul. Verificați dacă există scurgeri de ulei sau lichid de răcire.
  • Contactați un specialist. Dacă cauza este neclară, cel mai bine este să o diagnosticați la un centru de service.
author avatar
Бунурь Бунурь
share post: