Capac_clapeni_aer

Simeringul arborelui cotit a ieșit la imbinarea motor–cutie

Ocazional, la tractoarele diesel apare un defect: garnitura de ulei a arborelui cotit este forțată să iasă din joncțiunea motor-cutie de viteze. Consecințele sunt grave: uleiul de motor din motor se amestecă cu uleiul de transmisie din cutia de viteze și diferențial. Adesea, fără a înțelege cauza, mecanicii dezasamblează complet motorul sau pur și simplu înlocuiesc garnitura de ulei și uleiul. După o scurtă perioadă de timp, problema reapare. Unii mecanici repetă această „reparație” de mai multe ori, demontând motorul de fiecare dată. Acest lucru irosește o cantitate semnificativă de timp, distruge o cantitate semnificativă de ulei și apoi, în disperare, proprietarului tractorului i se recomandă să cumpere un motor nou.

De fapt, soluția este simplă, nu necesită demontarea completă a motorului și durează 5-10 minute: înlocuiți capacul supapelor defect (asamblat cu supapa de aerisire a carterului sau „supapa din interiorul capacului”). Mai jos, vom descrie în detaliu scopul capacului supapelor.

O garnitură de etanșare a arborelui cotit a fost comprimată pe partea joncțiunii motor-cutie de viteze – un fenomen frecvent la motoarele diesel cu răcire cu aer. La tractoarele cu acționare manuală 178F/186F/188F/190F/192F, o supapă de aerisire blocată/defectată (supapă de aerisire a carterului) încorporată în capacul supapelor creează o presiune excesivă în carter, provocând comprimarea garniturii de etanșare a arborelui cotit pe partea cutiei de viteze, rezultând amestecarea uleiului. Soluția este cu adevărat simplă și rapidă: înlocuiți ansamblul capacului supapelor (adică, supapa de aerisire în sine).

Capacul supapelor unui tractor cu acționare manuală diesel (numit uneori capacul chiulasei sau capacul supapelor) îndeplinește mai multe funcții:

    Protecția mecanismului supapelor: acoperă supapele, culbutoarele și arcurile de sus, protejându-le de praf, murdărie, umiditate și alte particule străine.

    Reglează presiunea din carter generată în interiorul motorului în timpul funcționării:
    eliberează excesul de gaze pentru a preveni acumularea de presiune excesivă, care ar putea forța uleiul și garnitura de etanșare a arborelui cotit să iasă din interfața motor-transmisie.

    Reținerea uleiului: chiulasa lubrifiază piesele mobile. Capacul previne scurgerea uleiului, asigurând o etanșare etanșă și o funcționare stabilă a motorului.

    Izolație fonică: reduce zgomotul generat de trenul de supape.

author avatar
Бунурь Бунурь
share post: