De ce se scurge lichid de răcire în carterul unui tractor diesel răcit cu lichid?
Uneori, proprietarii de tractori diesel răciți cu lichid se confruntă cu o problemă: lichidul de răcire din sistemul de răcire se scurge în carterul motorului. Această defecțiune este destul de frecventă, în special la motoarele 1100F – 1115F, care au dopuri de etanșare în chiulasă.
Cauzele acestui defect pot varia. În cazul discutat în acest articol, acesta se rezolvă destul de ușor. În ciuda acestui fapt, mulți mecanici încep să demonteze complet motorul, petrecând mult timp și efort încercând să găsească problema, chiar dacă soluția este literalmente „la suprafață”.
În timpul unei inspecții a motorului diesel al tractorului 1100F – 1115F, s-a descoperit că dopul chiulasei se depresurizase din cauza coroziunii. Acest lucru este mai dificil de observat atunci când dopurile situate sub capacele supapelor sunt deteriorate. Drept urmare, lichidul de răcire pătrunde în carterul motorului, amestecându-se cu uleiul de motor și reducându-i proprietățile de lubrifiere. Funcționarea continuă a motorului în această stare poate duce la uzura accelerată a componentelor și la deteriorarea gravă a mecanismului manivelei. Recomandări de reparații:
- Scoateți dopul chiulasei deteriorat și înlocuiți-l cu unul nou.
- Scurgeti complet uleiul și lichidul de răcire contaminate.
- Clătiți sistemul de ungere și carterul motorului pentru a îndepărta urmele de apă și emulsie.
- Umpleți motorul cu ulei de motor și lichid de răcire proaspete.
- Efectuați o probă de funcționare și verificați funcționarea motorului.
Dacă este necesar, efectuați o inspecție suplimentară a lagărelor principale și de bielă, a grupului cilindru-piston și a mecanismului de distribuție pentru semne de uzură datorate lubrifierii insuficiente.