Exploatarea_acumulatorului

Manual de utilizare a bateriei de pornire

Instrucțiuni de utilizare pentru o baterie de pornire cu încărcare uscată care nu necesită întreținere. Bateria conține un electrolit. Gazele explozive și corozive sunt generate în timpul încărcării și utilizării bateriei. Nu expuneți la scântei, flăcări sau bornele bateriei de scurtcircuit. Depozitați și transportați în poziție verticală și evitați șocurile, expunerea la ploaie sau scufundarea în apă. Dacă electrolitul intră în contact cu ochii, pielea sau îmbrăcămintea, clătiți imediat și clătiți cu multă apă. Apoi solicitați asistență medicală.

Instrucțiuni de umplere cu acid (pentru condiții de umplere lentă cu acid).
1. Scoateți acul din punga pentru accesorii.
2. Scoateți tubul de plastic din ac.
3. Când rata de umplere cu acid este prea mică, puteți folosi un ac pentru a perfora fiecare celulă a recipientului cu electrolit din partea de jos, caz în care electrolitul va curge fără probleme în baterie.
Notă:
1. Acul poate fi folosit doar pentru a perfora fundul recipientului cu electrolit dacă umplerea cu acid este neuniformă.
2. Acul poate fi folosit numai atunci când cele șase alimentatoare sigilate se potrivesc cu cele șase intrări pentru baterie.
3. Recipientul de electrolit poate fi perforat doar cu o mică gaură în fiecare celulă din partea inferioară pentru a preveni stropirea cu acid.
4. Această instrucțiune descrie doar adăugarea de electrolit, consultați instrucțiunile suplimentare de ambalare a acidului.
Serviciul:
Întreținerea periodică a bateriei trebuie efectuată indiferent dacă apar sau nu probleme de pornire.
Următoarele proceduri vor ajuta la prevenirea defecțiunii premature a bateriei.
1. Păstrați bateria fără acid și murdărie vărsate, în special în jurul zonei terminale.
2. Dacă motocicleta este folosită rar, va fi necesară încărcarea suplimentară a bateriei.
Tarifele specifice sau timpii de încărcare pot varia din următoarele motive:
a) Capacitatea bateriei.
b) Starea taxei la începutul încărcării.
c) Durata de viață și starea bateriei.
d) Tip încărcător.
3. Verificați tensiunea bateriei pentru a vă asigura că este încărcată 100%.
Presetare:
– Verificați ca aspectul bateriei să nu fie deteriorat sau deformat, iar bornele să nu fie oxidate.
– Asigurați-vă că bateria arată curată și că tensiunea este normală. Acum adăugați electrolitul.
Precauții:
a) Asigurați-vă că bateria nu este în mașină.
b) Verificați dacă electrolitul se încadrează în specificații.
Instructiuni:
a) Pregătirea bateriei. Așezați bateria pe o suprafață plană și îndepărtați foaia de protecție.
b) Prepararea electroliților. Îndepărtați filmul termocontractabil din sticla cu electrolit și îndepărtați banda de capac.
Notă. Nu perforați sau curățați alimentatoarele sigilate.
c) Aportul de acid. Cu recipientul cu electrolit invers, puneți-l în baterie, aliniind cele șase alimentatoare sigilate cu cele șase orificii de umplere din baterie. Apăsați ferm până când etanșările se sparg, electrolitul ar trebui să se scurgă acum în baterie. Notă. Nu înclinați recipientul cu electrolit. d) Verificați dacă electrolitul curge. Asigurați-vă că puteți vedea bule de aer care se ridică din cele șase orificii de umplere. Lăsați recipientul în această stare până când tot electrolitul s-a scurs în baterie. Notă: Dacă bulele de aer nu încep să se ridice, ștergeți fundul recipientului de două sau de trei ori sau împingeți fundul recipientului cu un ac.
e) Scoaterea recipientului. Asigurați-vă că recipientul este complet gol de electrolit, apoi scoateți încet recipientul din baterie. Notă: Acidul va fi absorbit complet de separatoarele și plăcile din acumulator.
f) Etanșarea bateriei. Introduceți ferm banda de capace în orificiile de umplere. Asigurați-vă că banda este la același nivel cu partea superioară a bateriei.
g) Procedura de umplere este finalizată. Nu încercați niciodată să îndepărtați capacul sau să adăugați apă sau electrolit la baterie.
Încarcare.
Metoda de reîncărcare: În condiții de temperatură a camerei, încărcați bateria la 10% din curentul nominal, tensiune constantă de 14,4V timp de 6-8 ore.
Notă:
Viteza de încărcare va diferi în funcție de tipul de încărcător. Dacă se folosește un încărcător cu picurare sau con, timpul de încărcare poate fi mai lung. Dacă citirea tensiunii în circuit deschis al bateriei de 12 V nu este de 13,0 sau mai mult după una sau două ore de inactivitate, repetați ciclul de încărcare. <strong>Instalarea.</strong> Înainte de instalare, asigurați-vă că tensiunea, polaritatea, capacitatea și dimensiunea bateriei sunt aceleași cu cele originale. Bornele pozitive și negative nu pot fi conectate invers, iar conexiunile trebuie să fie strânse. Terminalele pozitive și negative pot fi acoperite cu vaselină după instalare.

pentru a evita coroziunea și oxidarea.

După instalare.

Dacă în timpul utilizării există dificultăți la pornire și lumina dispare, bateria trebuie scoasă pentru reîncărcare. Dacă performanța bateriei nu este la nivelul marcajului după reîncărcare, aceasta trebuie înlocuită. Dar dacă bateria poate relua utilizarea normală după ce a fost reîncărcată, motocicleta trebuie trimisă la departamentul de service tehnic pentru verificarea circuitului de încărcare.

Depozitare.

Tensiunea trebuie măsurată pe o baterie plasată timp de 90 de zile.
Bateria trebuie reîncărcată dacă tensiunea de circuit deschis a bateriei de 12 V este egală sau mai mică de 12,6 V.
Locul de depozitare trebuie să fie curat, ventilat și uscat, iar temperatura ambiantă trebuie să fie între 5°C și 40°C. Țineți bateria departe de temperaturi ridicate, umiditate, gaze corozive, praf și locuri unde este ușor de inundat pentru a evita pericolul.

 

 

share post:

Lasă un răspuns